24 mei 20211 minuten
Bijgewerkt: 14 jul 2022
Hoe creëer je ondernemende lessen? Studenten krijgen input via internationale workshops (educative escape rooms, visual thinking, feedback during project based working, value creating, ecosystems,…) en ontwerpen een project om een antwoord te bieden op enkele praktijkvragen/uitdagingen uit het werkveld.
Studenten lerarenopleiding
1 volledige week in mei.
Procesevaluatie aan de hand van een matrix.
Didactisch - projectmatig werken, ondernemerschap bij zichzelf én de mede studenten stimuleren
Omdat de week vol zit met internationale input rond ondernemerschap én omdat de studenten actief met inhouden aan de slag gaan.
Ze moeten een project ontwerpen dat een antwoord biedt op een onderwijsuitdaging. Om dit te bereiken moeten ze bijna alle entrecomp competenties aanspreken (out-of-the-box denken, creativiteit, resources, ….)
Interesse in deze Best Practice? Neem contact op met Eva Faes.
Artikel door Annemie Soetewey
TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Hogere Zeevaartschool, Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland,BAAS en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen