BEST PRACTICE: INTERNATIONAAL INLEEFPROJECT ENTREPRENEURSHIP

AP Hogeschool Antwerpen


1_ Wat is de inhoud?

Hoe creëer je ondernemende lessen? Studenten krijgen input via internationale workshops (educative escape rooms, visual thinking, feedback during project based working, value creating, ecosystems,…) en ontwerpen een project om een antwoord te bieden op enkele praktijkvragen/uitdagingen uit het werkveld.


2_ Voor wie is het bestemd?

Studenten lerarenopleiding


3_ Hoe wordt het georganiseerd?

1 volledige week in mei.


4_ In geval van evaluatie, hoe wordt deze toegepast?

Procesevaluatie aan de hand van een matrix.


5_ Wat leert de student eruit?

Didactisch - projectmatig werken, ondernemerschap bij zichzelf én de mede studenten stimuleren


6_ Waarom zou dit een Best Practice zijn?

Omdat de week vol zit met internationale input rond ondernemerschap én omdat de studenten actief met inhouden aan de slag gaan.


7_ Hoe bevordert het ondernemerschap en ondernemingszin bij studenten?

Ze moeten een project ontwerpen dat een antwoord biedt op een onderwijsuitdaging. Om dit te bereiken moeten ze bijna alle entrecomp competenties aanspreken (out-of-the-box denken, creativiteit, resources, ….)

 

Handige link:

  • Interesse in deze Best Practice? Neem contact op met Eva Faes.

 

Artikel door Annemie Soetewey


TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Hogere Zeevaartschool, Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland,BAAS en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen