top of page
< Terug naar overzicht
BEST PRACTICES
OMSCHRIJVING
Bachelorproef De pre-internationalisatie fase van KMOs
De algemene vraag die in dit onderzoek gesteld wordt, is volgende: De pre-internationalisatie fase van KMO’s: Welke persoonlijkheidskenmerken zetten ondernemers aan om te internationaliseren? Hierbij wordt volgende indeling gehanteerd:
- Welke factoren hebben een invloed op de internationalisatiebeslissing?
- Welke persoonlijkheid is kenmerkend voor ondernemers die kiezen om te internationaliseren?
A. Risico-aversie
B. Herkennen van opportuniteiten
C. Netwerk
D. Buitenlandse ervaring
E. Rationeel en politiek gedrag
F. Cultuur
TOOLS
Download hier
GEGEVENS
Opleiding
Onderwijsinstelling
Soort project
Contactpersoon
Contactpersoon
Klik hier
LESSONS
LEARNED
Conclusie
Een ondernemer zal kiezen voor internationaliseren om (1) de bedrijfsactiviteit te optimaliseren met daarbij het oog op winstmaximalisatie. Daarnaast zorgt internationaliseren ervoor dat de onderneming (2) niet aan productdiversificatie hoeft te doen. Er wordt op deze manier gekozen voor marktuitbreiding. Ook zorgt een uitwijking naar de internationale markt ervoor dat (3) vraagschokken in een bepaald gebied minder risicovol zijn voor de onderneming doordat deze in meer gebieden actief is.
ALGEMEEN
Kernwoorden
Partners
Doelgroep
bottom of page