< Terug naar overzicht

BEST PRACTICES

OMSCHRIJVING

 

Innovatieweek

De masterstudenten voltooien de challenge als in een reële werksituatie. De studenten werken een volle week aan het project en geven een nieuwe visie op de business en producten van ondernemingen. De studenten moeten tijdens de innovatieweek in de rol kruipen van zelfstandig consultant of een ontwerpbureau. De onderneming is klant van een team van vijf studenten. De studententeams gaan de creatieve uitdaging aan om de thema’s te vertalen naar toekomstgerichte productconcepten. Aan het eind van de week presenteren de studenten per projectgroep hun resultaat. Het publiek bestaat uit vertegenwoordigers van de onderneming, docenten die uitgenodigd werden en de studenten zelf.

TOOLS

GEGEVENS

 

Opleiding

Onderwijsinstelling

 

Soort project

Contactpersoon

 

Contactpersoon

 

LESSONS

LEARNED

 

Reële werksituatie

Voor alle opdrachten wordt samengewerkt met ondernemingen. Er zijn gedurende deze week minimaal drie contacten met de onderneming, maar indien nodig wordt frequenter overlegd. De studenten geven een nieuwe visie op de business en producten van ondernemingen.

ALGEMEEN

 

Kernwoorden

Partners

Doelgroep

TAKEOFFANTWERP is sinds 2014 een werking én een plek waar studenten hun ondernemingsvaardigheden kunnen ontwikkelen. 

Dit is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen (Universiteit Antwerpen, Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen, Hogere Zeevaartschool Antwerpen en Karel de Grote Hogeschool) samen met de stad Antwerpen, VOKA en SINC.

TAKEOFFANTWERP

PARTNERS

KERNACTIVITEITEN

INFORMATIE