top of page
< Terug naar overzicht
BEST PRACTICES
OMSCHRIJVING
Masterproef
Het tijdpad van de masterproef beslaat meerdere academiejaren. De toelichting en keuze van de onderwerpen wordt opgestart in het academiejaar voorafgaand aan de eerste inschrijving voor de masterproef.
De student heeft de keuze om de masterproef uit te voeren als een integraal productontwikkelingsproject met de focus op de specialisatie van zijn ontwerpfocus of als onderzoeksproject waarvan het onderwerp bijdraagt tot de kennisopbouw binnen het vakgebied Productontwikkeling.
Op basis van de competenties die de studenten tijdens hun opleiding Productontwikkeling hebben verworven, moeten zij in hun masterproef zelf hun onderwerp creëren. Volgens eigen interesse kunnen zij een ontwerpprobleem aanpakken.
In het opleidingsonderdeel Masterproef gaat het in de meeste gevallen om projectgestuurd onderwijs waarbij wordt samengewerkt met externe stakeholders. Studenten werken vraaggestuurd vanuit een (kleinere of grotere) onderneming aan een ontwerpuitdaging en een oplossing.
TOOLS
Klik hier
Download hier
GEGEVENS
Opleiding
Onderwijsinstelling
Soort project
Contactpersoon
Contactpersoon
Klik hier
LESSONS
LEARNED
Zelfgestuurd leren
In de loop van het tweede semester van het eerste masterjaar wordt de student verondersteld autonoom zijn of haar thema te bepalen en voor te leggen. De student dient zelf zijn eigen voortgang of proces te bewaken. Dit wordt ook opgenomen in de evaluatie.
ALGEMEEN
Kernwoorden
Partners
Doelgroep
bottom of page