top of page

< Terug naar overzicht

BEST PRACTICES

OMSCHRIJVING

​

 

Dive into business

Het Dive into Business trainingsprogramma focust op het vertalen van onderzoek naar de samenleving om aldus impact te creëren. Deze impact kan een economische impact zijn, maar evenzeer een maatschappelijke, en in de meeste gevallen gaan beiden hand in hand.

In het ‘basics program’ wordt ingegaan op intellectuele eigendomsrechten, bronnen van financiering voor bedrijfssamenwerking en valorisatie, de identificatie van het ondernemerschapspotentieel en het aanscherpen ervan. Tevens worden tips en tricks aangereikt voor zij die de sprong willen wagen en het oprichten van een spin-off overwegen.

Voor deze laatste groep werd tevens het Deep Dive into Business programma ontwikkeld in samenwerking met Antwerp Management School. Dit is een 7 daags intensief trainingsprogramma waarin een bedrijfsidee wordt vertaald naar een business case en/of business plan. Onderwerpen als pitching, de ontwikkeling van een business model en financiering worden aangereikt door experten en uitgewerkt door de onderzoeksteams, dit alles onder begeleiding van ervaren coaches. Het eindresultaat wordt gepitcht voor een jury van professionals die de deelnemers adviseert over de volgende stappen in het spin-off proces.

TOOLS

Download hier

GEGEVENS

 

Opleiding

Onderwijsinstelling

 

Soort project

Contactpersoon

 

Contactpersoon

 

Download hier
Klik hier

LESSONS

LEARNED

 

Valorisatie

Op basis van de basisopleiding kunnen onderzoekers de verschillende mogelijkheden tot valorisatie van hun onderzoek afwegen.

ALGEMEEN

 

Kernwoorden

Partners

Doelgroep

bottom of page