top of page

Coronaproof community-evenement als afsluiter [Slotshow KICKOFFDAYS 8 oktober]



Vanuit de KICKOFF-bus werden we opgewacht door twee vrolijke dames van SINC, Edith en Lina. Zij organiseerden een coronaproof afterparty om deze boeiende paar weken af te sluiten.


De laatste dag van de KICKOFFDAYS leende zich perfect om de community van SINC in detail voor te stellen. Als je lid bent van SINC, heb je immers eindeloos veel voordelen. Zo heb je alle primeurs voor de evenementen van SINC en ben je ook als eerste op de hoogte van exclusieve SINC-events. Daarnaast kan je genieten van verschillende partnerkortingen, krijg je korting en reclame bij de community en heb je na twee jaar lid ook recht op LinkedIn-aanbevelingen.

De Facebookgroep die de community herbergt heeft verschillende themadagen waarmee de leden hun voordeel kunnen doen: netwerken, ervaringen delen, van elkaar leren …



Edith Lagrou | The Drunken Sailor

Edith is zelf een ondernemende dame. Ze start een crowdfunding om The Drunken Sailor op de markt te brengen, haar eerste bord- en drankspel dat tot doel heeft om meer diepgang in gesprekken te brengen. Voor de gelegenheid zette Lina een vissershoedje op om haar vriendin te steunen.

De dames leggen het verloop van de avond nog uit alvorens een dikke en gemeende dankjewel te zeggen aan Mathias, Christof, Gwendolyn en Brent van Production Office. Ze geven hen een knappe fotocollage met foto’s van de afgelopen week, zodat hun kantoor voor altijd een SINC-vibe zal hebben.



Piet en Erik | Verde

Als eerste werden we getrakteerd op een mocktail workshop met Piet en Erik van Verde. Er werd een bijzonder lekkere mockjito gemaakt op latinomuziek. Niet enkel de armen, maar ook de heupen werden zo stevig losgeshaket.



Mark Masz | Co.Cro.Co

Van mocktails naar cocktails: Edith en Lina ontvingen Mark Masz, uitbater van Co.Cro.Co in de Wilde Zee. Hij onderneemt nu al meer dan drie jaar met zijn zakenpartner Brian. De start van zijn onderneming? Een SINC-evenement, waarop een wijze ondernemer zei dat je gewoon moest beginnen. Dus dat deden ze dan. Ze begonnen met de verkoop van hun Alchemist box, een cadeaubox waarmee ze cocktails op hoog niveau beschikbaar wilden maken voor iedereen op elk moment. Nadien startten ze hun zaak, gespecialiseerd in koffie, croques en cocktails in de Wilde Zee.

Lina wilde wel eens weten wat voor soort drankje de heren zouden zijn. Marc: “Iets met veel pit denk ik, want ik geef niet graag toe, zeker niet als ik iets wil. Ik zou zeggen: tequila. En Brian is het ideale tegengewicht voor mijn pit. Hij is de perfecte mixer, dus zal een soort fruitsap zijn.”

Voor Mark was het een bewuste keuze om een zakenpartner te kiezen voor zijn onderneming. “Je kan heel ver geraken met twee. Ik wilde op lange termijn spelen, dus een partner was voor mij de beste keuze.” In die bijna vier jaar ondernemen was hét hoogtepunt een echte fysieke zaak, het tekenen van het huurcontract, de aankoop van grote toestellen … En de heren zijn nog lang niet klaar: binnenkort nemen ze Bar Klak in Mechelen over!



Maarten Boodts | POMO

We blijven in de drankensector met Maarten van POMO. Samen met zijn businesspartner Jens maakt hij craft soda op basis van vers fruit. Intussen hebben ze al meer dan 26.000 flesjes verkocht. Ze begonnen met één smaak, maar hebben er nu twee: pompelmoes-salie en framboos-kaneel. Oorspronkelijk verkochten ze enkel aan bedrijven in de horeca, maar vanaf het einde van deze maand zullen ze ook POMO aan particulieren verkopen aan 99 eurocent exclusief btw per flesje.

SINC heeft een impact gehad op POMO, want om aan particulieren te verkopen heb je een webshop nodig. Daar heb je een web designer voor nodig, en die had hij gevonden een paar uur voor het interview op het evenement. Hij heeft ook grote plannen voor POMO: binnen de vijf jaar moet het grote deel van de Vlaamse horeca aan de craft soda. Daarnaast hoopt hij ook een eigen club te starten. Zijn grootste ondernemingssterkte: “Mama noemt het plantrekkerij, ik noem het probleemoplossend denken. En dat werkt goed; oorspronkelijk verkochten we enkel op vaten voor evenementen, maar toen we doorhadden dat die niet snel gingen mogen doorgaan, hebben we dat plan aangepast.”

Ook Maarten ontsnapte niet aan de vraag welke ingrediënten er in een flesje Maarten zouden zitten. Zijn antwoord was heel romantisch: “Veel cafeïne … en een beetje zonnestraal.”



José Andrés Cordova Alvear | Merecumbé

Maarten ruimde het podium voor een exotische dansinitiatie met veel heupbewegingen: Jose van Merecumbé was gearriveerd!

Merecumbé is een vereniging van jonge dansers die graag de passie voor latin dance willen doorgeven aan de nieuwe generatie dansers. Jose vertelt: “Het is een uit de hand gelopen hobby. Ik vond nergens exact waar ik naar op zoek was, en toen vormde ik een team met enkele leuke mensen die ik had leren kennen en gaven we een initiatie bij SINC. De reacties waren zo positief, dat we beslisten ervoor te gaan.” Op dit moment kan je bij Merecumbé terecht voor workshops in merengue, salsa en bachata. Zo kunnen ze zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met de verschillende dansen. “Dansen maakt mij gelukkig, triestig, euforisch … Dat wil ik doorgeven.” Dansen kan ook coronaproof: de zaal is groot genoeg om op afstand te dansen en je kan ook een masker dragen als je je zo veiliger voelt. Ook Jose heeft grootse plannen voor Merecumbé: binnen de vijf jaar wil hij een dansacademie openen.

Edith en Lina lieten ons op het einde van de show nog even in hun hart kijken en stelden elkaar enkele vragen uit het drankspelletje van Edith. Eventjes werd het erg ontroerend … En toen was het tijd om te dansen!



We kregen muziek van Casa del Sol Soundsystem met Chaim en Kevin. De heren hadden niet enkel hun mixskills, maar ook hun beste dansmoves meegebracht. Een knaller van formaat en een perfecte afsluiter van deze geweldige twee weken!








Thumbs up for :

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page