Coronaproof community-evenement als afsluiter [Slotshow KICKOFFDAYS 8 oktober]



Vanuit de KICKOFF-bus werden we opgewacht door twee vrolijke dames van SINC, Edith en Lina. Zij organiseerden een coronaproof afterparty om deze boeiende paar weken af te sluiten.


De laatste dag van de KICKOFFDAYS leende zich perfect om de community van SINC in detail voor te stellen. Als je lid bent van SINC, heb je immers eindeloos veel voordelen. Zo heb je alle primeurs voor de evenementen van SINC en ben je ook als eerste op de hoogte van exclusieve SINC-events. Daarnaast kan je genieten van verschillende partnerkortingen, krijg je korting en reclame bij de community en heb je na twee jaar lid ook recht op LinkedIn-aanbevelingen.

De Facebookgroep die de community herbergt heeft verschillende themadagen waarmee de leden hun voordeel kunnen doen: netwerken, ervaringen delen, van elkaar leren …



Edith Lagrou | The Drunken Sailor

Edith is zelf een ondernemende dame. Ze start een crowdfunding om The Drunken Sailor op de markt te brengen, haar eerste bord- en drankspel dat tot doel heeft om meer diepgang in gesprekken te brengen. Voor de gelegenheid zette Lina een vissershoedje op om haar vriendin te steunen.

De dames leggen het verloop van de avond nog uit alvorens een dikke en gemeende dankjewel te zeggen aan Mathias, Christof, Gwendolyn en Brent van Production Office. Ze geven hen een knappe fotocollage met foto’s van de afgelopen week, zodat hun kantoor voor altijd een SINC-vibe zal hebben.



Piet en Erik | Verde

Als eerste werden we getrakteerd op een mocktail workshop met Piet en Erik van Verde. Er werd een bijzonder lekkere mockjito gemaakt op latinomuziek. Niet enkel de armen, maar ook de heupen werden zo stevig losgeshaket.



Mark Masz | Co.Cro.Co

Van mocktails naar cocktails: Edith en Lina ontvingen Mark Masz, uitbater van Co.Cro.Co in de Wilde Zee. Hij onderneemt nu al meer dan drie jaar met zijn zakenpartner Brian. De start van zijn onderneming? Een SINC-evenement, waarop een wijze ondernemer zei dat je gewoon moest beginnen. Dus dat deden ze dan. Ze begonnen met de verkoop van hun Alchemist box, een cadeaubox waarmee ze cocktails op hoog niveau beschikbaar wilden maken voor iedereen op elk moment. Nadien startten ze hun zaak, gespecialiseerd in koffie, croques en cocktails in de Wilde Zee.

Lina wilde wel eens weten wat voor soort drankje de heren zouden zijn. Marc: “Iets met veel pit denk ik, want ik geef niet graag toe, zeker niet als ik iets wil. Ik zou zeggen: tequila. En Brian is het ideale tegengewicht voor mijn pit. Hij is de perfecte mixer, dus zal een soort fruitsap zijn.”

Voor Mark was het een bewuste keuze om een zakenpartner te kiezen voor zijn onderneming. “Je kan heel ver geraken met twee. Ik wilde op lange termijn spelen, dus een partner was voor mij de beste keuze.” In die bijna vier jaar ondernemen was hét hoogtepunt een echte fysieke zaak, het tekenen van het huurcontract, de aankoop van grote toestellen … En de heren zijn nog lang niet klaar: binnenkort nemen ze Bar Klak in Mechelen over!



Maarten Boodts | POMO

We blijven in de drankensector met Maarten van POMO. Samen met zijn businesspartner Jens maakt hij craft soda op basis van vers fruit. Intussen hebben ze al meer dan 26.000 flesjes verkocht. Ze begonnen met één smaak, maar hebben er nu twee: pompelmoes-salie en framboos-kaneel. Oorspronkelijk verkochten ze enkel aan bedrijven in de horeca, maar vanaf het einde van deze maand zullen ze ook POMO aan particulieren verkopen aan 99 eurocent exclusief btw per flesje.