top of page
< Terug naar overzicht
BEST PRACTICES
OMSCHRIJVING
StartUp Bootcamp
StartUp Bootcamp is de eerste cursus die de studenten van de Master of Innovation & Entrepreneurship krijgen. Binnen dit vak wordt een kapstok aangeboden waarbij de studenten onder andere marktonderzoek doen en een beperkt financieel plan zien zodat zij weten hoe dit werkt.
Studenten kiezen zelf het team (ca. 3 à 4 studenten) en van daaruit het onderwerp waarmee ze aan de slag wensen te gaan. Er wordt gestart vanuit de vraag ‘wie ben ik?’. Vanuit de interessevelden (hobby’s/passies) moeten de studenten omschrijven wat de hindernissen zijn die klanten kunnen hebben.
Dan krijgen ze telkens uitleg over bepaalde tools (Value Proposition Design, designthinking, Business Model Canvas, …) waarna ze ermee aan de slag moeten.
De studenten dienen doorheen de hele cursus continu hun doelgroep te raadplegen om de gestelde hypotheses te bevestigen of te ontkrachten.
TOOLS
Klik hier
Download hier
GEGEVENS
Opleiding
Onderwijsinstelling
Soort project
Contactpersoon
Contactpersoon
Klik hier
LESSONS
LEARNED
Eigen initiatief en creativiteit
Er wordt aan projecten gewerkt, maar die projecten zijn het resultaat van de ondernemerscreativiteit van de studenten zelf, dus geen extern aangeleverde casussen, wel eigen initiatief en creativiteit. Ongeveer 50% van de projecten wordt achteraf verder uitgewerkt als finaal project.
ALGEMEEN
Kernwoorden
Partners
Doelgroep
bottom of page