top of page

Hackathon breinkrakers!


Tijdens de Innovation Days kregen deelnemers 24 uur de tijd om een real life business case op te lossen. Elke groep kreeg één van de drie verschillende cases voorgeschoteld door Accenture en Experis. Benieuwd met welke breinkrakers de deelnemers aan de slag gingen? Dat lees je hier:


Evergiven

Een aantal weken geleden gebeurde er een problematisch incident in het Suezkanaal in Egypte. De Ever Given, een containerschip van 400 meter lang, zorgde voor een enorme blockage. Hierdoor liepen honderden schepen vertraging op. Waarom zo problematisch? Omdat een derde van alle goederen door dit kanaal passeert. Dit soort incidenten zijn desastreus voor de scheepvaart en toevoer van levensmiddelen. Het uitgangspunt van deze case gaat over hoe we, aan de hand van digitale oplossingen, opstoppingen als deze kunnen voorkomen of verhelpen in de haven van Antwerpen.


Smart Health

As we all know, zitten we ondertussen al meer dan een jaar in een wereldwijde pandemie. Miss Rona is still around the block, en we zijn er spijtig genoeg nog niet meteen van af. Deze case gaat specifiek over de wereldwijde farmaceutische bedrijven. Zij zitten zelf volop in ontwikkeling, productie en levering van vaccins en geneesmiddelen tegen COVID-19, en dit op wereldwijde schaal! De vraag achter deze case is: hoe kunnen wij wereldwijde farmaceutische bedrijven helpen om deze ontwikkeling, productie en levering op wereldwijde schaal te versnellen?


E-mobility

De snelle evolutie rond elektrische voertuigen zorgt voor grote uitdagingen. Batterijproducenten en fabrikanten moeten telkens weer vernieuwend en innovatief nadenken over nieuwe kansen. Maar daarnaast staat de energiesector ook voor grote uitdagingen. ManpowerGroup, één van de grootste Europese marktleiders in elektriciteit, heeft nood aan ondersteuning bij de uitbouw van een talentenpool die hen kan helpen bij deze uitdagingen. De bedoeling van deze case is om een campagne voor Jefferson Wells en Experis uit te denken die zichtbaarheid creëert bij getalenteerde professionals rond e-mobility.


Met die cases gingen de hackathonners aan de slag om in 24 uur tijd de gekste oplossingen te bedenken. Drie woorden die de Hackathon deelnemers direct te binnen schoten wanneer we achter hun ervaring vroegen: innovatief, ambitieus, maar ook kei plezant! De mogelijkheid om een echt probleem naar voren te brengen, en dit laten oplossen door studenten, was geweldig. Dit concept viel dan ook duidelijk in de smaak. Met meer dan 30 deelnemers, zijn we gestart aan onze Hackaton/Innovation Days 2021. Digitaal of niet, het was een geslaagde editie!


Artikel: SINC

__




0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page