top of page

Interview met Khadim Fall en Lex Libbrecht over Pop-Up Party

Neem een kijkje in de creatieve geesten die de toekomst van het ondernemerschap vormen.



In een inspirerend interview met Lex Libbrecht en Khadim Fall leren we meer over hun succesvolle onderneming. Beide zijn jonge ondernemers die met hun unieke concept, Pop-Up Party, een nieuwe wind laten waaien door het evenementenlandschap. Lex is recentelijk afgestudeerd in Cross Media Management aan de KDG, terwijl Khadim momenteel als student-ondernemer een banaba Interieurarchitectuur volgt aan de UA, na zijn bachelor Interieurvormgeving aan Thomas More in Mechelen. Hun verhaal is niet alleen inspirerend voor andere student-ondernemers, maar biedt ook een kijkje in de creatieve geesten die de toekomst van ondernemerschap vormen.


Vertel eens over jullie onderneming: Hoe heet ze, wat doen jullie precies en wanneer zijn jullie begonnen?


Onze onderneming, Pop-Up Party, verhuurt opblaasbare partytenten die de sfeer van een discotheek naar jouw feest of evenement brengen. Het idee ontstond in 2023, geïnspireerd door een vergelijkbaar concept in het Verenigd Koninkrijk. Aanvankelijk overwogen we een samenwerking, maar besloten uiteindelijk zelf aan de slag te gaan. We kochten een tent en begonnen TikToks te maken. Onze eerste drie video's gingen viraal, wat direct leidde tot verhuur. Als een van de eersten in België zijn we nu ook actief in Nederland, waar we onze unieke feestervaring al enkele keren hebben mogen delen.


Welke tenten bieden jullie aan?


We hebben vier soorten tenten:

  • Een kleine van 4x5 meter voor 25 mensen, 4,3 meter hoog.

  • Een tent van 5,5x5,5 meter voor 35 mensen, ook 4,3 meter hoog.

  • Een grotere tent van 5x7 meter voor 50 mensen, ongeveer 6 meter hoog.

  • Een luxe tent van speciaal materiaal, 5x6 meter en 5 meter hoog.



De tenten van Pop-Up Party zijn bijzonder gebruiksvriendelijk en snel op te zetten. Binnen slechts 20 minuten staan de tenten volledig opgeblazen en klaar voor gebruik, waardoor je meer tijd hebt om van het feest te genieten.


Al onze tenten zijn voorzien van JBL speakers, discolichten, lasers en een rookmachine. De luxe tent heeft daarnaast nog een DJ booth.




Wat maakt jullie onderneming uniek?


Ons concept biedt een unieke feestervaring, alsof je een kleine discotheek in je eigen tuin hebt. Het verhuren van een compleet pakket zoals wij dat doen, is een zeldzaamheid in zowel België als Nederland. Onze tenten zijn overdag volledig donker, wat zorgt voor een bijzondere en intieme sfeer die je feest naar een hoger niveau tilt.


Wat vinden jullie het leukst aan het ondernemerschap?


Het meest bevredigende aspect van ondernemerschap is het strategisch nadenken over hoe we mensen kunnen enthousiasmeren voor ons product. Daarnaast koesteren we het directe contact met klanten en het bouwen aan ons netwerk. Het is enorm motiverend om te zien hoe onze marketinginspanningen vruchten afwerpen en om positieve feedback van tevreden klanten te ontvangen.


Hoe ziet een typische dag er nu uit voor jullie?


Een doorsnee dag begint met het beantwoorden van e-mails en het opstellen van offertes. We streven ernaar om zoveel mogelijk TikToks te maken en deze klaar te hebben om te posten. Ook investeren we tijd in netwerken en het benaderen van potentiële klanten, waaronder lokale festivals. Op dagen van verhuur laden we al ons materiaal in, rijden naar de klant, zetten de tent op en zorgen ervoor dat alles naar behoren werkt. We geven uitgebreide uitleg aan de klant en zorgen voor een vlotte afhandeling van de betaling. De volgende dag halen we alles weer op.


Is er, wetende wat jullie nu weten, iets dat jullie anders zouden hebben gedaan toen jullie net begonnen?


We hadden meer consistentie moeten aanhouden bij het plaatsen van nieuwe TikToks nadat onze eerste video's viraal gingen. Het is van cruciaal belang om een voortdurende stroom van content te handhaven om de aandacht van ons publiek vast te houden.


Welke uitdagingen hebben jullie moeten overwinnen aan het begin van jullie ondernemingsreis?


We hebben een schat aan ervaring opgedaan in het gebruik van social media en klantgerichte communicatie. Aanvankelijk was het een uitdaging om het lef te vinden om potentiële klanten aan te spreken en te benaderen. Maar na verloop van tijd wordt dat steeds eenvoudiger.


Wat motiveert jullie om dit allemaal te doen?


Het is werkelijk fantastisch om een bedrijf te zien bloeien en om direct in contact te komen met mensen. Het bijwonen van feestjes en het zien van mensen die genieten van wat wij aanbieden, geeft altijd een geweldig gevoel. Bovendien verdienen we ons inkomen met iets waar we echt van genieten.



Wat zijn volgens jullie de kwaliteiten van een goede ondernemer?


Geduld en doorzettingsvermogen vormen de sleutel tot succes. Het is van onschatbare waarde om te begrijpen hoe je jouw product kunt verkopen, om effectief te kunnen netwerken en om klantgericht te zijn. Het vermogen om naar klanten te luisteren en altijd vriendelijk te blijven, vormt hierbij een essentieel aspect.


Welk advies zouden jullie geven aan iemand die ondernemer wil worden?


Geduld is een van de meest waardevolle eigenschappen die een ondernemer kan hebben. Het is cruciaal om vol te houden, zelfs als de zaken niet meteen lijken te gaan zoals gehoopt.


Het is belangrijk om te blijven geloven in je product en vast te houden aan je visie. Met toewijding en vastberadenheid zal uiteindelijk het succes komen. Zolang je blijft geloven in wat je doet, zal uiteindelijk alles op zijn plaats vallen.

Wat was de moeilijkste beslissing die jullie al hebben moeten maken?


Tot op heden hebben we gelukkig nog geen echt moeilijke beslissingen hoeven te nemen. Onze belangrijkste overwegingen liggen momenteel bij het opschalen van onze activiteiten en het praktisch organiseren van opslag en vervoer na de aanschaf van nieuwe tenten. Dit omvat onder andere het vergelijken van verschillende soorten materiaal, geluidsapparatuur, lasers en andere producten die we nodig hebben.


Tot slot, waar zijn jullie nu mee bezig? Zijn er toekomstplannen?


We overwegen een vestiging in Nederland om de kosten van internationale ritten te verlagen en onze aanwezigheid op de markt te versterken. Ons streven is verdere groei en het investeren in ruimere tenten voor grootschalige evenementen, waardoor we onze markt kunnen uitbreiden. Ons ultieme doel is om aanwezig te zijn op grote festivals zoals Pukkelpop.















Lex en Khadim hebben met Pop-Up Party bewezen dat innovatie en doorzettingsvermogen essentieel zijn voor succes. Hun inspirerende verhaal dient als bron van motivatie voor elke student die overweegt de sprong naar ondernemerschap te maken. Voor meer informatie over hun unieke tenten en om ze te huren, bezoek hun website popupparty.be.


 

TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen



0 opmerkingen

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page