top of page

E-ROUNDUP: Eva De Voeght (La Lemoona) in de spotlight

Eva van La Lemoona brengt de natuur in huis met haar homemade limonades

Het is de ideale afkoeling op een hete zomerdag, de kers op de taart voor een brunch en het ideale geschenk als je eens origineel uit de hoek wil komen. Maar het is vooral een gezond alternatief voor frisdrank. Heb jij ze al geproefd, de homemade limonades van La Lemoona?

De liefde voor de natuur als grootste inspiratiebron

Eva De Voeght is de ondernemende dame achter deze start-up. Al van jongs af aan heeft ze een fascinatie voor de natuur. Toen ze een paar maanden geleden begon te experimenteren met drankjes op basis van natuurlijke ingrediënten, werden die door haar omgeving heel positief onthaald. Eva ging aan de slag met alles wat ze in de natuur kon vinden en kwam zo uit op verrassende combinaties.

Toen was het tijd om haar creaties aan de buitenwereld te tonen. Van zodra de eerste lading “La Lemoona’s“ klaar was, ging eva ermee op een geschenkenbeurs en kerstmarkt staan. Eva: “Ik deelde proevertjes uit, gaf iedereen een kaartje en verkocht er mijn eerste flesjes. Ik leerde er ook interessante mensen kennen. Voor mij was dit de echte lancering van La Lemoona.”

“Focus is belangrijk om zowel van je opleiding als je onderneming een succesverhaal te maken”

Eva is naast ondernemer ook een student Communicatiemanagement aan de AP Hogeschool. Door middel van een ZAP, Zelfstandig Aangemaakt Profiel, kan ze haar start-up integregen in haar opleiding. Dat komt wel van pas. Een limonademerk op de markt brengen kost namelijk heel wat tijd en energie. Maar Eva leert er vooral veel van: “Je moet veel opzoeken, testen en proberen. Zo heb ik al getest met verschillende prijzen en verpakkingsmaterialen en was het versturen van de eerste flesjes via de post even zoeken.”

Je zou denken dat het een uitdaging is om een start-up te combineren met een opleiding, maar voor Eva verloopt dit vlot: “School gaat altijd voor maar ik weet mijn tijd goed te benutten en werk efficiënt. Ik plan mijn weekenden goed in, werk al eens wat langer door als er grote bestellingen zijn en laat Netflix voor wat het is. Focus is belangrijk.”

Over verkooppunten en ingrediënten, twee cruciale elementen

Eva verkoopt haar limonades voornamelijk online, maar werkt ook samen met verkooppunten zoals een lunchbar, yogastudio en een frituur in haar dorp: “Ik heb al gehoord dat mensen speciaal daar hun frietjes gaan kopen voor de lavendel limonade, dat is een heel leuk compliment.”

De limonades op basis van lavendel zijn een succes, maar ook andere opties zoals kamille, rozenblaadjes, munt, gember en appel vallen in de smaak. Dat Eva werkt met verse en gedroogde kruiden uit eigen tuin, kan er wel voor iets tussen zitten.

“Wees creatief en toon het gezicht achter je brand voor die persoonlijke touch”

Eva is dagelijks bezig met het brouwen en bottelen van limonades, het verwerken van bestellingen en het testen van nieuwe recepten. En dan mogen we natuurlijk de marketinginspanningen niet vergeten. Elk rolmodel krijgt de kans om een vraag te stellen aan een andere student-ondernemer. Alexandra Vermeir, founder van Léon – Crafted in Belgium, is benieuwd naar Eva haar strategie op vlak van marketing.

Eva: “Mensen vinden hun weg naar La Lemoona via sociale media. Ik focus op het creëren van leuke content, probeer een gezicht te kleven op het concept en werk met inspirerende foto’s. Een tip: speel in op het moment. Is het bijna Moederdag, Pasen of Kerstmis? Probeer potentiële klanten dan via die insteek warm te maken voor een aankoop.”


Bekijk hier de blind date die Eva had met Jasper:


 

Get in touch

Volg Eva haar verhaal en onderneming via onderstaande links.

 


0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page