top of page
Fullres_prodoff_livestream_JelleJanseger

ZOEKEN_

Wie zoekt, die vindt

406 items gevonden voor ""

  • KICKOFF DAY 2024

    Festival voor jonge Antwerpse ondernemers [ English below ] Studeren en ondernemen in Antwerpen? Op de KICKOFF DAY van TAKEOFFANTWERP ontdek je dat het kan! Met al meer dan 1250 student-ondernemers ben je niet alleen!    Op maandag 14 oktober 2024 zet muziekcentrum Trix weer haar deuren open voor het grootse KICKOFF evenement. Trap samen met ons het nieuwe academiejaar af en ontdek wat Antwerpen te bieden heeft aan jonge ondernemers.   Nieuwsgierig naar alles rond studeren en ondernemen? Zoek je nog de juiste contacten? Heb je vragen over je onderneming? Ontdek er alles over!   Neem deel aan een uiteenlopend aanbod van interessante workshops. Geniet mee van een wervelende talkshow met beloftevolle jonge ondernemers in de hoofdrol. En laat tot slot je netwerk skills los in de showcase area. SEPTEMBER-OKTOBER // CAMPUS TOUR Nieuwsgierig naar alles rond studeren en ondernemen? Wil je aan de slag gaan als zelfstandige en je netwerk uitbreiden? Of heb je een idee, maar weet je niet goed waar te beginnen? Ontdek er alles over tijdens de kickoff van TAKEOFFANTWERP op jouw campus! We starten de KICKOFFDAYS namelijk met een CAMPUS TOUR. Spot onze posters en eventkalenders op jouw campus en ontdek tijdens onze introductie in jouw les wat TAKEOFFANTWERP te bieden heeft voor je onderneming. 14 OKTOBER // KICKOFF DAY // TRIX CULTURE TALKS_ Studeer je een artistieke opleiding en wil je je eigen onderneming starten? Nieuwsgierig naar de mogelijkheden om creatief aan de slag te gaan? We voorzien een inspirerende namiddag specifiek voor jou! De Culture Talks  loodsen je doorheen de startup essentials van artistiek ondernemen. Een boeiend programma op maat van de kunstenaar! WORKSHOPS_ Laat je inspireren door interessante workshops. Je kan kiezen uit een uiteenlopend aanbod aan ondernemersvragen en -praktijken. Kies en mix, stel zelf je programma samen. Voor ieder wat wils! TAKEOFFANTWERP LIVE_ Tijdens een live talkshow ontdek je wat de stad Antwerpen aan jonge ondernemers te bieden heeft. Op zoek naar inspiratie? Wil je starten met een eigen project of onderneming? Heb je nood aan een netwerk, tools of advies? Of krijg je gewoon energie van anderen die ondernemen? Iedereen welkom! SHOWCASE_ Let’s get physical! In de showcase area maak je kennis met veelbelovende, jonge ondernemers en interessante partners. De professionele booths in deze netwerkzone zetten (startende en minder startende) ondernemingen van studenten en bedrijven in de kijker. Daarnaast staan ook verschillende dienstverleners klaar om je vragen te beantwoorden en de nodige informatie te geven. Uiteraard is dit ook hét moment om je netwerk uit te breiden en je netwerkskills boven te halen! Tijdens de KICKOFF in Trix jouw onderneming in de kijker plaatsen? Registreer  GRATIS voor een booth in onze netwerkzone. Herbeleef TAKEOFFANTWERP LIVE 2024: OCTOBER 14 // KICKOFF DAY On October 14, Trix will open its doors and kick off a new academic year. You too can discover what the city of Antwerp has to offer to young international entrepreneurs! Are you studying an international degree and want to start your own business? Curious about the possibilities of international business? We provide an afternoon specifically for you! Meet inspiring entrepreneurs and ask them all your burning entrepreneurial questions! An engaging afternoon customized for the international (student-)entrepreneur! TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS) , Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • JOUW ONDERNEMING IN DE KIJKER PLAATSEN TIJDENS DE KICKOFF IN TRIX?

    Op zoek naar een evenement om jouw onderneming in de spotlights te zetten en erop los te netwerken? Zoek niet verder! Dat kan op 14 oktober in Trix! Bij de start van het nieuwe academiejaar organiseren we traditioneel onze KICKOFF DAYS . Op 14 oktober strijken we weer neer in Trix met TAKEOFFANTWERP LIVE. Op dit event ontdek je wat de stad Antwerpen te bieden heeft aan jonge ondernemers. Op het einde van dit event voorzien we in onze ' netwerkzone ' professionele booths waar jij jouw onderneming in de kijker kan plaatsen. Wij zorgen voor een statafel en een gratis paneel met jouw logo op. Het ontwerp van het paneel kies je helemaal zelf en na afloop mag je dit uiteraard mee naar huis nemen! Deelnemen? Inschrijven maar! Registreer jouw onderneming GRATIS via onderstaande knop. Het ontwerp van je paneel stel je zelf samen volgens de richtlijnen. Als dit technisch niet mogelijk is, zoeken we samen naar een oplossing. Save the date! Noteer alvast 14 oktober   in je agenda zodat je zeker aanwezig kan zijn. Enkele weken voor het event organiseren we een digitaal infomoment waar we je de nodige tips & tricks meegeven. LET OP: de locatie laat maar een beperkt aantal booths toe. Dus daarom: first come, first served! Deelname is GRATIS maar niet geheel vrijblijvend. De verkoopstand heeft een waarde van 300 euro. We verwachten dus jullie engagement om aanwezig te zijn. Bij afwezigheid vragen we een tegemoetkoming van de kosten. TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS) , Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • HET STEEN ZOEKT CREATIEVE ONDERNEMERS

    Drie jaar lang de pop-uplocatie van Het Steen uitbaten? Dat is niet langer een droom! De afgelopen jaren bood Het Steen al meermaals een podium aan startende ondernemers van eigen bodem: van kleinschalige ‘ startup fairs ’ tot een zomerse popup-bar. Om deze trend door te zetten biedt Het Steen deze keer voor een langere periode opnieuw haar faciliteiten aan als popup-locatie voor een startende Antwerpse onderneming. Stad Antwerpen is op zoek naar een langdurige invulling van 2025 tot en met 2027. In de ruimte die je huurt ben je vrij om zowel het terras als de overdekte kamers in te richten naar eigen wens. Passage van een enthousiaste bezoekersstroom is dagelijks gegarandeerd. Een unieke kans dus om bij te dragen aan de bezoekersbeleving van het toeristische centrum en tegelijk een breed publiek kennis te laten maken met je unieke Antwerpse product!   Wat kunnen wij jou bieden? Twee aansluitende ruimtes van in totaal 20m², toegang tot het terras via twee dubbele glazen deuren. Aparte opslagruimte op bovengelegen verdieping.  Zichtbaarheid voor een geschat bezoekersaantal van 750 à 1250 per dag Een breed gemengd publiek met een mix van lokale en internationale gasten   Mogelijkheid tot promoten en verkopen van het eigen product Extra promotie via de stadskanalen Een democratische huurprijs van € 330 per week,  excl. BTW .  Gebruik van de ruimte voor 3 jaar, te starten in begin 2025 .  Let op: er is geen wateraansluiting aanwezig Welke voorwaarden zijn eraan verbonden? Het assortiment mag niet concurreren met bestaande producten in de Antwerp City Shop Het aanbod moet creatief, origineel en van hoge kwaliteit zijn Het aanbod moet familievriendelijk zijn en een breed publiek aanspreken Er moet een link zijn met de stad Antwerpen, zij het in het product zelf, zij het in de locatie van de onderneming Je aanvaardt het reglement van deze oproep en het gebruiks- en retributiereglement Het Steen Interesse? Voor inschrijvingen, plaatsbezoeken of andere informatie in verband met deze oproep kan je terecht bij Bert via  bert.kuypers@antwerpen.be of telefonisch op het nummer 0485/08 98 26 . Neem gerust ook contact op als je niet meteen zeker bent of je aan alle voorwaarden kan voldoen. Overleg is steeds mogelijk. Deadline indienen voorstel: 29/09/2024 Feedback: 14/10/2024 Uitbatingsperiode: 2025, 2026, 2027 (data in overleg) Wat moet je indienen? Een omschrijving van de onderneming en het product De motivatie Het concept van de pop-up Een eerste voorstel van de inrichting van de ruimte

  • TAKEOFFANTWERP LIVE_ 2023

    Ready for take off! Op 17 oktober 2023 zette muziekcentrum Trix haar deuren open voor het grootse KICKOFF evenement TAKEOFFANTWERP LIVE. Zo’n 700 bezoekers trapten samen het nieuwe ondernemende academiejaar af en lieten zich omverblazen door het ondernemende jong geweld. Antwerpen heeft duidelijk wat te bieden aan jonge ondernemers! De scheldestad telt jaar na jaar meer ondernemende studenten. De teller staat vandaag op 1250. Jawel! Jongeren bekijken ondernemerschap steeds vaker als een realistische carrièrekeuze. Studenten krijgen de smaak van het ondernemen te pakken tijdens hun studies, maar de helft gaat er ook na hun opleiding mee verder, in de meeste gevallen zelfs in hoofdberoep. En dat was op 17 oktober duidelijk! Dat is natuurlijk mede mogelijk gemaakt door de verschillende organisaties waar ze studeren: KdG Hogeschool, AP Hogeschool, UAntwerpen, Antwerp Maritime Academy (HZS) … en natuurlijk ook de stad die dit allemaal een plek biedt: stad Antwerpen. De dag werd al straf ingezet met een artistieke toon: de Culture Talks vulden een boeiend namiddagprogramma op maat van studenten in de creatieve en culturele sector. Cultuurloket loodste hen door de verschillende juridische en financiele mogelijkheden en Veerle Janssens zette tijdens een gezellig sofagesprek de subsidiemogelijkheden voor jong artistiek talent in Antwerpen in de kijker. Van muzikanten tot beeldende kunstenaars tot decorbouwers, ieder van hen werd gemotiveerd en geïnformeerd! Vanaf de vroege avond stroomde het muziekcentrum al snel vol voor tal van workshops. Studenten konden in de verschillende zalen, repetitieruimtes, café’s… van Trix terecht om bij te leren en hun onderneming of idee te professionaliseren. Marketing, Design Thinking, Prijszetting, Startup Essentials… voor elke vraag konden studenten bij een workhsop terecht. Ook het welzijn van student-ondernemers kreeg extra aandacht. Workshops als Nobody’s Perfect of Beheerst je werk jou? herinnerde de studenten aan een gezonde work-life balans. Na twee rondes met workshops verzamelde iedereen samen in de grote zaal van Trix voor een straffe live talkshow om samen af te tellen voor het nieuwe ondernemende academiejaar. En dat gebeurde met veel spektakel! Op dit moment was het ondertussen al duidelijk: Antwerpen kan zich wel degelijk op de kaart zetten met haar (zeer) jong en gedreven ondernemerstalent! 4 student-ondernemers, een jonge accountant bij SBB Accountants & Adviseurs en 2 vertegenwoordigers van studentenorganisaties bliezen de zaal omver. Klaargestoomd en opgezweept werd de zaal losgelaten op de showcase met student-ondernemers. Bezoekers konden kennismaken met zo’n twintig starters, die zich elk met een eigen booth kwamen voorstellen. Er werd erop los genetwerkt! Benieuwd naar deze jonge ondernemers? Hier vind je ze terug. Ook de internationale studenten in Antwerpen werden niet vergeten. Naast enkele engelstalige workshops, konden ook zij van een live talkshow genieten die uit de doeken deed wat Antwerpen te bieden heeft aan jonge internationale studenten. ______________________ TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • RECAP_ ENTREPRENEURIAL ROUNDUP 2024

    Het einde van het academiejaar is in zicht en dat betekent... een nieuwe editie van de Entrepreneurial Roundup! Ook dit jaar sloten we het academiejaar weer af met een interessante talkshow waarin we samen terugblikten op het afgelopen jaar en enkele jonge Antwerpse ondernemers en hun beloftevolle projecten in de spotlights zetten. Op woensdagavond 8 mei daverde Het Steen van het ondernemend geweld. De Loungeruimte - het schoon verdiep van Het Steen met een buitenterras en zicht op de Schelde - zat helemaal vol. Vier jonge ondernemers kregen de kans om in één minuut hun project te pitchen voor het publiek. En dat deden ze uitmuntend! Het luide applaus getuigde daarvan. Als eerste beet Michiel Moens de spits af. Hij kreeg de zaal stil met het verhaal achter zijn onderneming Creaturn. Michiel creëert unieke en op maat gemaakte urnen met een persoonlijk verhaal. Daarna namen Paris Le Beer en Wannes De Locht plaats op het podium. Onder Carrousel Agency geeft Paris een creatieve draai aan jouw sociale media en blaast ze nieuw leven in jouw brand. Wannes stelde zijn online platform Boardkey voor dat orkesten/bands en freelance-muzikanten met elkaar in contact brengt. Een muzikale LinkedIn als het ware! Als laatste stelde Nils Dedroog zijn unieke fitnessconcept Get on Track voor: een mobiele fitness in de buitenlucht. Het is ondertussen al duidelijk: Antwerpen kan zich wel degelijk op de kaart zetten met haar (zeer) jong en gedreven ondernemerstalent! De vier student-ondernemers bliezen de zaal omver. Nadat de adrenaline van het pitchen was afgenomen, werden de ex-voorzitters van SINC op het podium geroepen en in de bloemetjes gezet. Maud De Bie en Sander De Herdt stelden het nieuwe bestuur van SINC voor, een primeur voor het publiek! Zij geven de fakkel door aan Yiwin Cai en Niels Geys. Schepen Koen Kennis ronde uiteindelijk de talkshow af en hefte zijn glas op de inspirerende avond. De avond eindigde met een gezellig netwerkmoment. Wij kijken al uit naar volgend academiejaar! Noteer alvast onze KICKOFF op maandag 14 oktober in Trix in je agenda. TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • Interview met Khadim Fall en Lex Libbrecht over Pop-Up Party

    Neem een kijkje in de creatieve geesten die de toekomst van het ondernemerschap vormen. In een inspirerend interview met Lex Libbrecht en Khadim Fall leren we meer over hun succesvolle onderneming. Beide zijn jonge ondernemers die met hun unieke concept, Pop-Up Party, een nieuwe wind laten waaien door het evenementenlandschap. Lex is recentelijk afgestudeerd in Cross Media Management aan de KDG, terwijl Khadim momenteel als student-ondernemer een banaba Interieurarchitectuur volgt aan de UA, na zijn bachelor Interieurvormgeving aan Thomas More in Mechelen. Hun verhaal is niet alleen inspirerend voor andere student-ondernemers, maar biedt ook een kijkje in de creatieve geesten die de toekomst van ondernemerschap vormen. Vertel eens over jullie onderneming: Hoe heet ze, wat doen jullie precies en wanneer zijn jullie begonnen? Onze onderneming, Pop-Up Party, verhuurt opblaasbare partytenten die de sfeer van een discotheek naar jouw feest of evenement brengen. Het idee ontstond in 2023, geïnspireerd door een vergelijkbaar concept in het Verenigd Koninkrijk. Aanvankelijk overwogen we een samenwerking, maar besloten uiteindelijk zelf aan de slag te gaan. We kochten een tent en begonnen TikToks te maken. Onze eerste drie video's gingen viraal, wat direct leidde tot verhuur. Als een van de eersten in België zijn we nu ook actief in Nederland, waar we onze unieke feestervaring al enkele keren hebben mogen delen. Welke tenten bieden jullie aan? We hebben vier soorten tenten: Een kleine van 4x5 meter voor 25 mensen, 4,3 meter hoog. Een tent van 5,5x5,5 meter voor 35 mensen, ook 4,3 meter hoog. Een grotere tent van 5x7 meter voor 50 mensen, ongeveer 6 meter hoog. Een luxe tent van speciaal materiaal, 5x6 meter en 5 meter hoog. De tenten van Pop-Up Party zijn bijzonder gebruiksvriendelijk en snel op te zetten. Binnen slechts 20 minuten staan de tenten volledig opgeblazen en klaar voor gebruik, waardoor je meer tijd hebt om van het feest te genieten. Al onze tenten zijn voorzien van JBL speakers, discolichten, lasers en een rookmachine. De luxe tent heeft daarnaast nog een DJ booth. Wat maakt jullie onderneming uniek? Ons concept biedt een unieke feestervaring, alsof je een kleine discotheek in je eigen tuin hebt. Het verhuren van een compleet pakket zoals wij dat doen, is een zeldzaamheid in zowel België als Nederland. Onze tenten zijn overdag volledig donker, wat zorgt voor een bijzondere en intieme sfeer die je feest naar een hoger niveau tilt. Wat vinden jullie het leukst aan het ondernemerschap? Het meest bevredigende aspect van ondernemerschap is het strategisch nadenken over hoe we mensen kunnen enthousiasmeren voor ons product. Daarnaast koesteren we het directe contact met klanten en het bouwen aan ons netwerk. Het is enorm motiverend om te zien hoe onze marketinginspanningen vruchten afwerpen en om positieve feedback van tevreden klanten te ontvangen. Hoe ziet een typische dag er nu uit voor jullie? Een doorsnee dag begint met het beantwoorden van e-mails en het opstellen van offertes. We streven ernaar om zoveel mogelijk TikToks te maken en deze klaar te hebben om te posten. Ook investeren we tijd in netwerken en het benaderen van potentiële klanten, waaronder lokale festivals. Op dagen van verhuur laden we al ons materiaal in, rijden naar de klant, zetten de tent op en zorgen ervoor dat alles naar behoren werkt. We geven uitgebreide uitleg aan de klant en zorgen voor een vlotte afhandeling van de betaling. De volgende dag halen we alles weer op. Is er, wetende wat jullie nu weten, iets dat jullie anders zouden hebben gedaan toen jullie net begonnen? We hadden meer consistentie moeten aanhouden bij het plaatsen van nieuwe TikToks nadat onze eerste video's viraal gingen. Het is van cruciaal belang om een voortdurende stroom van content te handhaven om de aandacht van ons publiek vast te houden. Welke uitdagingen hebben jullie moeten overwinnen aan het begin van jullie ondernemingsreis? We hebben een schat aan ervaring opgedaan in het gebruik van social media en klantgerichte communicatie. Aanvankelijk was het een uitdaging om het lef te vinden om potentiële klanten aan te spreken en te benaderen. Maar na verloop van tijd wordt dat steeds eenvoudiger. Wat motiveert jullie om dit allemaal te doen? Het is werkelijk fantastisch om een bedrijf te zien bloeien en om direct in contact te komen met mensen. Het bijwonen van feestjes en het zien van mensen die genieten van wat wij aanbieden, geeft altijd een geweldig gevoel. Bovendien verdienen we ons inkomen met iets waar we echt van genieten. Wat zijn volgens jullie de kwaliteiten van een goede ondernemer? Geduld en doorzettingsvermogen vormen de sleutel tot succes. Het is van onschatbare waarde om te begrijpen hoe je jouw product kunt verkopen, om effectief te kunnen netwerken en om klantgericht te zijn. Het vermogen om naar klanten te luisteren en altijd vriendelijk te blijven, vormt hierbij een essentieel aspect. Welk advies zouden jullie geven aan iemand die ondernemer wil worden? Geduld is een van de meest waardevolle eigenschappen die een ondernemer kan hebben. Het is cruciaal om vol te houden, zelfs als de zaken niet meteen lijken te gaan zoals gehoopt. Het is belangrijk om te blijven geloven in je product en vast te houden aan je visie. Met toewijding en vastberadenheid zal uiteindelijk het succes komen. Zolang je blijft geloven in wat je doet, zal uiteindelijk alles op zijn plaats vallen. Wat was de moeilijkste beslissing die jullie al hebben moeten maken? Tot op heden hebben we gelukkig nog geen echt moeilijke beslissingen hoeven te nemen. Onze belangrijkste overwegingen liggen momenteel bij het opschalen van onze activiteiten en het praktisch organiseren van opslag en vervoer na de aanschaf van nieuwe tenten. Dit omvat onder andere het vergelijken van verschillende soorten materiaal, geluidsapparatuur, lasers en andere producten die we nodig hebben. Tot slot, waar zijn jullie nu mee bezig? Zijn er toekomstplannen? We overwegen een vestiging in Nederland om de kosten van internationale ritten te verlagen en onze aanwezigheid op de markt te versterken. Ons streven is verdere groei en het investeren in ruimere tenten voor grootschalige evenementen, waardoor we onze markt kunnen uitbreiden. Ons ultieme doel is om aanwezig te zijn op grote festivals zoals Pukkelpop. Lex en Khadim hebben met Pop-Up Party bewezen dat innovatie en doorzettingsvermogen essentieel zijn voor succes. Hun inspirerende verhaal dient als bron van motivatie voor elke student die overweegt de sprong naar ondernemerschap te maken. Voor meer informatie over hun unieke tenten en om ze te huren, bezoek hun website popupparty.be. TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • ENTREPRENEURIAL ROUNDUP 2024

    Het einde van het academiejaar nadert… en dat betekent dat er weer een nieuwe editie van de Entrepreneurial Roundup aankomt! We blikken op woensdagavond 8 mei samen terug op het afgelopen academiejaar en zetten enkele jonge Antwerpse ondernemers en hun beloftevolle projecten in de spotlights. Verwacht je aan een geanimeerd programma vol talks, entrepreneurship en inspiratie, en keer huiswaarts met een portie ondernemingsgoesting! Primeur: ontdek als eerste wie in het nieuwe bestuur van SINC zit en ook schepen Koen Kennis zal aanwezig zijn! In het kort: Wat? Een live talkshow die terugblikt op het afgelopen ondernemende academiejaar. Wanneer? Woensdagavond 8 mei 2024 Waar? Het Steen TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • 9/05 & 10/05_ VERKOOPMARKT JONGE ONDERNEMERS

    Koop je cadeaus van jonge Antwerpse ondernemers! Op 9 en 10 mei slaan TAKEOFFANTWERP en Het Steen de handen in elkaar. Beloftevolle (student-)ondernemers verkopen tijdens deze markt hun producten en diensten. Spring dus even binnen op deze prachtige locatie om de origineelste cadeaus te scoren! In het kort: WAT? Een gezellige markt met producten van jonge Antwerpse ondernemers WAAR? Het Steen, Steenplein 1, 2000 Antwerpen WANNEER? 9 en 10 mei tussen 12u00 en 18u00 Ontdek de ondernemingen: Pyro Magali Magali brandt inspirerende quotes op verschillende houten materialen. Van serveerplanken tot flessenopeners tot boekdividers… alles tovert ze om tot leuke en persoonlijke objecten! Dengio Gezelligheid gegarandeerd! Bij Dengio vind je leuke gezelschapsspellen met een focus op kwaliteit én betaalbaarheid. Ontdek bijvoorbeeld Creature Clash, een strategisch spel voor dierenvrienden. KIDSH Voor het perfecte buitenfeestje moet je bij KIDSH zijn. Dorothée organiseert themafeesten in het bos of het park voor kinderen tussen 5 en 12 jaar. Leren verbinden met de natuur staat centraal: ze leert kinderen al spelend hoe de natuur helend kan werken en de ideale speelplek is om de batterijen weer op te laden. Annorlunda Annorlunda verkoopt handgemaakte juwelen die geïnspireerd zijn op de zee en de natuur, gemaakt met natuurlijke materialen zoals edelstenen, zoetwaterparels, schelpen… En de juwelen zijn natuurlijk ook waterbestendig, zodat je ze kan dragen op het strand! Burgun Lifestyle Vodka Deze vodka ontleent zijn naam aan de Bourgondische levensstijl. Burgun Vodka wil de ervaring van goed eten en drinken nog meer versterken. Atelier van A Atelier van A is een jong, creatief bedrijf dat naai-het-zelf dozen creëert. Deze worden samengesteld met verschillende patronen, stoffen, benodigdheden en een handleiding voor verschillende naainiveau’s. De patronen zij ook zelf ontworpen en dus super origineel! THE - TWO Bij THE – TWO worden jouw creatieve dromen werkelijkheid, of je nu op zoek bent naar het ultieme postkaartje of een prachtig ontwerp voor je bedrijf. Ze hebben alles in huis om jouw visie tot leven te brengen. Hun geheime formule: het mixen van kleur tot een stijl die harmonieus en betoverend is en je ogen doet twinkelen! Annorlunda Annorlunda is een verhuurbedrijf met mooie materialen die je kan huren voor events. Daarnaast hebben ze ook een webshop met een zelf ontworpen collectie interieuritems zoals poefs, kussens en linnen servetten. Alle items zijn handgemaakt en fleuren met hun toffe kleuren elke ruimte op! Meraki MERAKI Antwerp is een kledingmerk voor vrouwen. Ze focussen op kwalitatieve kleding die elegantie en comfort perfect balanceert. Perfect voor je nieuwe lente-garderobe! Ewbracelets Boost je zelfvertrouwen met de juwelen, accessoires en spiegels van Ewbracelets. Verwen jezelf of iemand anders met een toffe ring of een spiegel die jou een extra complimentje geeft. OFFLINE Geniet van het échte leven in lentesfeer op een unieke locatie in de stad. In BAR OFFLINE leg je je smartphone opzij en geniet je ten volste van je drankje en gezelschap! Liha Antwerp Wat begon als een passie voor juwelen en accessoires groeide uit tot een volwaardige business met oog voor kwaliteit. In het assortiment van Liha vind je 18 k 925 sterling silver en stainless steel juweeltjes: betaalbaar én geen verkleuring. TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • GA MEE OP EXPEDITIE NAAR EINDHOVEN

    Op woensdag 15 mei brengt TAKEOFFANTWERP_ een bezoek aan de technische universiteit Eindhoven. Studenten, docenten en onderzoekers zijn van harte welkom om GRATIS deel te nemen aan onze expeditie en ervaringen te delen met het ecosysteem in Eindhoven. THE GATE Dit is hét Eindhovense platform waar tech startups in de eerste fase van hun bestaan terecht kunnen om een vliegende start te maken; de check-in voor informatie en advies, zowel fysiek als digitaal. Studenten kunnen hier bijvoorbeeld terecht voor extra begeleiding met hun eigen onderneming. Hiervoor werkt de universiteit samen met verschillende partners en het brede regionale ecosysteem. MEER INFO TU/e INNOVATION SPACE TU/e innovation Space is het expertisecentrum voor Challenge-Based Learning (CBL) en ondernemerschap aan de TU/e, een leerplek voor onderwijsinnovatie en een open community waar studenten, onderzoekers, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties kennis kunnen uitwisselen en verantwoorde oplossingen kunnen bedenken voor de complexe uitdagingen in de wereld. MEER INFO PROGRAMMA Het programma voor woensdag 15 mei ziet er als volgt uit: INSCHRIJVEN Mis deze kans niet om de banden tussen beide ecosystemen te versterken! Schrijf je vandaag nog GRATIS in voor deze onvergetelijke ervaring aan de Technische Universiteit Eindhoven.

  • RECAP_STARTERSSESSIE 2024

    Op dinsdag 26 maart liep Humgy Central vol met jonge, ondernemende zielen. Wat moet je regelen voor de effectieve oprichting van jouw eigen zaak? Hoe zit het met boekhouding, sociaal secretariaat, btw...? Hoe verliep de opstart van andere starters? Of je nu wil starten in de (para-)medische sector, in de creatieve en technologische sector, als vrije beroeper of als kunstenaar, voor elke starter hadden we een antwoord klaar! Al jullie vragen werden uitvoerig behandeld en beantwoord. Zit je toch nog met een vraag? Hieronder vind je de contactgegevens van de aanwezige experten waar je bij terecht kan met al je overige of onbeantwoorde vragen. Acerta is het grootste en meest betaalbare sociaal verzekeringsfonds in Vlaanderen. Hun experts adviseren en begeleiden zowel startende als doorwinterde ondernemers. Via administratieve ontzorging steunen ze jou in het bereiken van je ondernemersdroom. 👉 Stel je vraag Zeg niet gewoon ‘boekhouder’ tegen een lokale adviseur van PIA Group. Starters worden met een persoonlijke aanpak van A tot ver voorbij Z begeleid door ambitieuze accountancy- en ondernemersexperten. 👉 Stel je vraag Starters helpen groeien is de specialiteit van Kim Ciers van ING. Zij weet als geen ander wat de valkuilen zijn voor beginnende ondernemers, wat ze nodig hebben om te groeien, en hoe ING hen daarin kan ondersteunen. 👉 Stel je vraag TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

  • HACKATHON: het duurzame labo van de toekomst

    Ben je klaar voor de uitdaging? Genius & TAKEOFFANTWERP nodigen studenten van allerlei opleidingen uit om deel te nemen aan onze hackathon! Ben je gepassioneerd door innovatie, technologie of gewoon op zoek naar een creatieve uitlaatklep? Onze hackathon biedt je de kans om je vaardigheden te tonen, nieuwe dingen te leren en te netwerken met gelijkgestemden. En het beste deel? Er staat een geldprijs van maar liefst €1000 op het spel! Waarom deelnemen? 💡 Leer en groei: Of je nu een beginneling bent of een ervaren brainstormer, onze hackathon is de perfecte plek om je skills naar een hoger niveau te tillen. 🤝 Netwerken: Ontmoet andere getalenteerde studenten van verschillende disciplines en bouw relaties op die je toekomst kunnen vormgeven. 🍕 Gratis deelname en eten: Ja, je leest het goed! Wij zorgen voor jouw welzijn met gratis toegang en eten gedurende het hele evenement. 🏆 Win een geldprijs: Laat deze kans niet liggen om niet alleen geweldige ervaringen op te doen, maar ook met een mooie geldprijs naar huis te gaan. Details: Datum: 17 april 2024 - vanaf 17.30 en eindtijd voorzien rond 22.15 Locatie: Bar Take-Off, Kleine Kauwenberg 19, 2000 Antwerpen Inschrijven: via deze link We zijn op zoek naar creatieve geesten, probleemoplossers en iedereen die houdt van een goede uitdaging. Of je nu studeert in IT, kunst, business, of een andere richting, jouw unieke vaardigheden en perspectieven kunnen het verschil maken. Dus, waar wachten jullie nog op? Schrijf je in, doe mee, en wie weet ga jij naar huis met die €1000 in je zak! Mis deze ongelooflijke kans niet om te leren, te innoveren en te schitteren. Samen met het laboratorium van GZA Ziekenhuizen bedachten we namelijk een boeiende challenge. We kunnen niet wachten om te zien wat je in petto hebt.

  • FUTURE ENTREPRENEURSHIP 2024

    Bepaal de toekomst samen met inspirerende sprekers. Op 24 en 25 april organiseert The Future de 8ste editie van Future Entrepreneurship, een GRATIS festival voor studenten rond technologie, innovatie en ondernemerschap. Internationale sprekers blazen je omver met hun visie op de toekomst. Ontdek ze in Waagnatie Antwerpen. Bijna afgestudeerd of op zoek naar een stage? Dan is de Future Fair jouw place to be. Hét netwerkmoment voor studenten met innovatieve corporates, startups en scale-ups. PRAKTISCH Wat? Festival voor studenten rond technologie, innovatie en ondernemerschap Timing? 24 en 25 april van 18u00 tot 00u00 Waar? Waagnatie Antwerpen TAKEOFFANTWERP_ is een initiatief van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen, UAntwerpen, KdG Hogeschool, AP Hogeschool, Antwerp Maritime Academy (HZS), Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland en SINC. VLAIO ondersteunt dit ecosysteem. #jongondernemen

bottom of page